Dankzij de sterke vraag vanuit China en Noord-Amerika, heeft het Duitse Adidas zijn winstverwachting voor dit jaar wederom naar boven bijgesteld. De keten verwacht voor 2011 een omzetgroei van zo’n tien procent. De winst per aandeel zou zelfs met vijftien procent stijgen.
Het tweede kwartaal leverde Adidas een nettowinst van 140 miljoen euro op, een stijging van elf procent ten opzichte van het zelfde kwartaal in 2010. De omzet steeg als verwacht met vijf procent tot 3,06 miljard euro. Het merk liet onlangs te weten een prijsstijging door te voeren om de gestegen grondstofprijzen te compenseren. De keten wil de komende periode flagshipsotres openen in Peking, Hongkong, Shanghai, Berlijn en Milaan. In New York en Parijs komen nieuwe pop-up winkels, terwijl Adidas in Duitsland tien nieuwe mono-brandstores voor het nieuwe NEO-label lanceert, dat zich speciaal richt op tienermeisjes.
Adidas schroeft winstprognose op
Gepubliceerd op 10 augustus 2011 om 00:00
Reacties 0