Misère voor damesmodezaken

De afgenomen koopjesdrang van vrouwelijke consumenten doet menig damesmodezaak de das om. Steeds meer damesmodezaken staan aan de rand van de afgrond. De verkoop van damesmode daalde in het eerste halfjaar met zeven procent ten opzichte van de eerste helft van 2010. “Vrouwen kopen door de crisis en de huidige mode liever een tricot legging van twintig euro dan een paar jeans van 120 euro”, aldus een woordvoerster van brancheorganisatie CBW-Mitex.

Ook het slechte weer draagt bij aan de slechte cijfers. “Damesmode is weersafhankelijker dan de herenmode. Veel kledingstukken uit de hoogzomercollectie, zoals zomerjurkjes, blijven hangen door de donkergrijze wolken buiten.” Volgens cijfers van de Kamer van Koophandel moesten het afgelopen halfjaar maar liefst 193 modeketens de handdoek in de ring gooien. In de eerste helft van 2010 waren dat 135 ketens.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!