Lingeriespecialist Hunkemöller heeft haar vestiging aan de Kalverstraat in Amsterdam in een nieuw jasje gestoken. De flagshipstore, die dit weekend feestelijk zal worden geopend, is ingericht volgens het nieuwe winkelconcept van de formule. “Het is een ‘candy store’ voor lingerie geworden.”
Hunkemöller omschrijft de nieuwe look van de winkel als warmer, vriendelijker en vrouwelijker. De keten heeft zich laten inspireren door het thema ‘hotel’, om haar klanten een servicegericht gevoel te geven. Zo heeft de entree van de winkel de uitstraling van een hotellobby en worden de nieuwste items gepresenteerd als ‘new arrivals’ aan een wand van opgestapelde, open koffers. “Het personeel in de winkel staat klaar om klanten te adviseren, professioneel maten op te nemen en te helpen de best passende beha uit de collectie te vinden”, aldus de keten in een persbericht.
Voor het interieur is gebruik gemaakt van de kleuren zwart, wit, grijs en roze, in lijn met de nieuwe huisstijl. “De harde lijnen die in het oude concept de boventoon voerden zijn verzacht door gebruik van ronde vormen en afwisseling in zachte en harde materialen. Door goede toepassing van verlichting wordt meer theater gecreëerd”, aldus de lingeriespecialist.
In november 2010 opende Hunkemöller al een flagship store in Rotterdam met dit concept, wat een groot succes bleek te zijn. Tijdens de opening op zaterdag 20 augustus zal de keten prijzen uitdelen aan het winkelende publiek. Tevens trakteert de specialist haar klanten die dag op cocktails, drankjes, make-up tips en muziek.
Hunkemöller laat zich inspireren door hotels
Gepubliceerd op 18 augustus 2011 om 00:00
Reacties 0