M-commerce is in een vlug tempo een digitale prioriteit aan het worden voor fashionretailers. Dat schrijft de Amerikaanse site Women’s Wear Daily. Uit ervaring blijkt dat goede foto’s van producten bij de mobiele applicaties zeer belangrijk zijn in de keuze van klanten. Vooral accessoires voor dames doen het goed via de m-commerce.
“Accessoires zijn gemakkelijker om snel voor te kiezen”, aldus Steve Davis, directeur bij flash sale site Rue La La. Zijn webshop heeft al sinds april 2010 een mobiele applicatie, waarvan de verkoop tijdens werkdagen goed is voor achttien procent van de totale omzet en in het weekend zorgt voor dertig procent. Accessoires, zoals handtassen, doen het daarbij steevast twintig procent beter dan ieder andere sector op de site.
Ook bij de luxe Britse webshop Net-a-Porter zijn de ‘dagelijkse’ accessoires zoals vriendschapsarmbandjes en kleine kettinkjes in trek. Volgens het bedrijf is goed beeldmateriaal van producten bij de applicaties het belangrijkst voor de verkoop. Wanneer de klant besluit iets niet te kopen via de app, kan ze door een sterke foto op de webshop later toch worden verleid.
De Amerikaanse fashionretailer Tory Burch ziet m-commerce als een brug tussen online en offline. De m-commerce site die het bedrijf vier maanden geleden lanceerde, groeit het snelst van alle verkoopkanalen. “De ervaring van het shoppen in de winkel en het shoppen online zijn nu volledig met elkaar geïntegreerd door een apparaat dat de klant non-stop bij zich houdt”, aldus topman Miki Berardelli.
'M-commerce onmisbaar voor moderetail'
Gepubliceerd op 19 augustus 2011 om 00:00
Reacties 0