Tesco personeel moet uren inhalen

De tijdelijke sluiting van een Tesco vestiging in het Britse Salford vanwege de rellen op straat krijgt nog een vervolg voor het personeel van de winkel. De winkel moest op 9 augustus de deuren sluiten op advies van de politie omdat de veiligheid van personeel en klanten op het spel stond. Na de rellen in Londen braken er 9 augustus ook rellen uit in Salford waarbij plunderaars het duidelijk hadden gemunt op de Tesco-supermarkt.

Het personeel werd naar huis gestuurd  maar heeft nu te horen gekregen dat de verloren uren moeten worden ingehaald. Wanneer zij dit niet doen worden de uren niet uitbetaald. Het besluit van de keten zet bij zowel het personeel als de consument kwaad bloed. "Het is afschuwelijk dat ze van ons verwachten dat we die uren wel even inhalen. Het was niet onze schuld dat de winkel op slot moest", aldus een anonieme medewerker. Op diverse websites geven consumenten aan voortaan voor een andere supermarkt te kiezen.

Tesco tracht nu de zaak te sussen. "De veiligheid van onze medewerkers en klanten is onze prioriteit. We zijn erg trots op de manier waarop het team in Salford, maar ook de teams in andere winkels, zijn omgegaan met deze zeer beangstigende situatie. Wij gaan tot het uiterste om onze mensen te beschermen. Onze winkel in Salford werd gesloten op advies van de politie. Wij hebben nu het personeel een aantal redelijke opties gegeven hoe de uren alsnog in te vullen. Zo is er een medewerker in Salford die de komende tijd dagelijks tien minuten langer werkt", aldus een woordvoerder van de supermarktformule.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!