Omzet Charles Vögele daalt

Het Zwitserse modeconcern Charles Vögele rapporteerde dinsdag over de eerste helft van 2011 een omzet die 64 miljoen frank lager uitviel dan dezelfde periode vorig jaar. De omzet bedroeg 626 miljoen Zwitserse frank (552 miljoen euro).

De daling is voor een groot deel het gevolg van de koersdaling van de euro ten opzichte van de frank. Hierdoor is het concern in de rode cijfers terecht gekomen, het rapporteerde een verlies van 62 miljoen frank (54,7 miljoen euro). Ruim negentien miljoen van dit verlies is het gevolg van de zwakke euro.

"De huidige siutuatie op de valutamarkt heeft een enorm negatief effect op onze business," zegt ceo André Maeder. "Onze moderniseringsstrategie begint langzaam vruchten af te werpen maar het duurt langer dan verwacht."

Charels Vögele focust op 'uitstraling', 'groei' en 'processen' en had verwacht dat deze strategie eerder succes zou boeken. Vooral het aantrekken van nieuwe klanten blijft achter. Vögele brengt momenteel acht in plaats van vier collecties per jaar en zorgt iedere zes weken voor een nieuw aanbod in zijn winkels. Daarnaast is er in de eerste helft van 2011 een webshop gelanceerd in Zwitserland, Duitsland en Oostenrijk. Deze webshop is vanaf de tweede helft van dit jaar ook toegankelijk voor de Benelux.


Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!