Oudere consument let op de kleintjes

Consumenten boven de zestig jaar letten in de supermarkt meer op de prijs van een product dan jongere klanten. Deze groep consumenten zou zich in hun uitgavenpatroon ook meer laten beïnvloeden door de slechte economische berichtgeving en de inflatie. Zo blijkt uit onderzoek van Deloitte naar consumententrends in de supermarkt.

“De economische crisis van de afgelopen jaren heeft zijn weerslag vooral gehad op de bestedingen van ouderen”, aldus Paul Op Heij, partner bij de branchegroep Retail van Deloitte. "Men is kritischer en let scherper op de uitgaven.”

Volgens het onderzoek let 62 procent van de ouderen sinds het uitbreken van de economische crisis beter op aanbiedingen. Van de consumenten tussen de achttien en dertig jaar oud let maar 37 procent op de aanbiedingen.

Om prijzen van supermarkten te vergelijken, gebruiken zestigplussers meer dan jongeren de traditionele weekfolder, terwijl jongeren weer vaker prijzen in het geheel niet vergelijken. Daarbij baseren ouderen de keuze voor hun supermarkt aanzienlijk vaker op de goede prijs-kwaliteitverhouding, terwijl jongere supermarktbezoekers meestal simpelweg voor de dichtstbijzijnde supermarkt kiezen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!