Ondanks de stijgende leegstand van winkelgebieden is vernieuwing hard nodig. Dat is de mening van Pieter Affoutit, algemeen directeur WPM Groep en winkelexpert. "Dat winkels leeg komen te staan heet meer te maken met aantrekkelijkheid dan met overaanbod, het ontstaat daar waar de consument niet meer wil komen", aldus Affourtit.
"Gemeentebesturen stoppen nog steeds veel geld en energie in het levendig houden van de leeglopende aanloopstraten in hun winkelgebieden. Al deze aandacht en investeringen gaan ten koste van de ontwikkeling van de betere winkelstraten", zeg Affourtit. Volgens hem heeft een te grote focus op leegstand een verlammende werking op de broodnodige vernieuwing van het Nederlandse winkelaanbod. "Dat de klant bepaalde winkels links laat liggen wil niet zeggen dat er geen ruimte nodig is voor nieuwe, aantrekkelijke initiatieven. De politiek moet kiezen voor kwaliteit."
'Winkels moeten vernieuwen'
Gepubliceerd op 1 september 2011 om 00:00
Reacties 0