Supermarkten berekenen hogere inkoopprijzen door

Met een omzetgroei van 2,5 procent in de eerste helft van 2011 presteerden supermarkten beter dan de detailhandel als geheel (+0,7 procent). De groei werd met name gedreven door de prijsstijging van 1,8 procent. Dit blijkt uit de woensdag gepubliceerde Retail Sectormonitor van ABN AMRO.

Door de gestegen voedselprijzen op de wereldmarkt hebben supermarkten te maken gehad met hogere inkoopprijzen. Ondanks de sterke onderlinge prijsconcurrentie, hebben supermarkten de verhoogde inkoopprijzen gedeeltelijk doorberekend aan de consument. In het afgelopen half jaar liep de prijsstijging in supermarkten op van 0,9 procent in januari naar 2,8 procent in juni.


Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!