Brico groeit door bieden van meerwaarde

Terwijl de Nederlandse dhz-markt steeds meer richting een prijzenoorlog gaat, blijft het Belgische Brico daar ver vandaan en doet het goede zaken in Belgie. Brico telt inmiddels 109 filialen en groeit, voornamelijk via de franchiseformule van het bedrijf, nog steeds. De dhz-keten concurreert niet op prijs. `Wie geen dienstenpakket aanbiedt en geen meerwaarde genereert, zal als laatste uitweg naar het prijwapen moeten grijpen`, aldus project manager Denis Pilet van Brico. De dkz-keten is sinds 2002 in het bezit van Vendex KBB Group. Dit concern nam een jaar later ook de Belgische vestigingen van de Franse Leroy Merlin Group en een vestiging van Castorama in Belgie over. Brico is marktleider in Belgie, gevolgd door Hubo en Gamma. De nummer 1 wil zijn positie versterken door een duidelijkere formuleprofilering. `Dat komt op drie vlakken terug. Ten eerste: we willen het winkelen aangenamer maken. Dat betekent onder meer dat we de gangpaden hebben verbreed en dat we de lay-out van de winkels hebben verbeterd. Ten tweede: we willen de klant begeleiden bij zijn aankopen door informatieborden bij het schap te plaatsen. En ten derde: de klant die hulp wil, kan terecht bij de infobalie`, aldus Pilet. In Belgie is ongeveer de helft van de dhz-ondernemers nog zelfstandig.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!