Consument koopt meer duurzame voeding

De Nederlandse consument heeft in de eerste zes maanden van dit jaar 39,1 procent meer uitgegeven aan duurzame voering in supermarkten. In totaal kwam het uitgegeven bedrag op ruim vijfhonderd miljoen euro. Dit blijkt uit onderzoek door het instituut LEI, in opdracht van het ministerie van EL&I.

LEI baseert zich op kassagegevens over producten met een keurmerk. Het gaat hierbij om biologische voeding, diervriendelijk gemaakte producten, fairtrade en duurzaam gevangen vis. Supers hebben hun aanbod van duurzame producten de laatste jaren sterk uitgebreid.

De omzet van biologische producten groeide met 29,1 procent naar 195 miljoen euro. Supermarkten zorgden voor bijna de helft van de omzet van deze producten. De omzet van natuurvoedingswinkels stijgt minder hard. Ook de omzet van diervriendelijke voeding steeg in supermarkten met 56 procent naar 114 miljoen euro.

 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!