Dierenafdeling vergroot omzet van tuincentra

De dierenafdeling wordt steeds belangrijker voor tuincentra. Zo`n 250 tuincentra hebben inmiddels een afdeling speciaal voor dieren. Voor de regelmatige verkopen worden diervoeders steeds belangrijker. Deze hebben een aandeel van ongeveer tweederde in de totale verkopen. De meeste winst en omzet valt echter te halen uit de verkoop van accessoires en benodigdheden. Bovendien zorgt een dierenafdeling voor klanten op tijdstippen waarop het normaal gesproken rustig is bij de tuincentra. Deskundigen gaan er van uit dat de dierenafdeling alleen maar aan belang zal toenemen voor tuincentra. Bovendien voorspellen zij dat de schaalvergroting bij tuincentra alleen maar zal toenemen, evenals de concurrentie met bouwmarkten. Consumenten geven steeds meer geld uit aan huisdieren. Het gemiddelde bestede bedrag nam tussen 2001 en 2004 toe met 21%. De bestedingen aan dierenartikelen namen tussen 2004 en 2005 toe met nog eens 13%. Aan accessoires werd 22% meer uitgeven; aan diervoerders 9%. De dierenspeciaalzaak is met een marktaandeel van 54% nog steeds het belangrijkste verkooppunt, maar de aandelen van tuincentra en bouwmarkten nemen snel toe.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!