Het Stijlinstituut biedt trendinformatie aan mode-industrie
Gepubliceerd op 21 juni 2005 om 00:00
Het nieuwe Stijlinstituut biedt de Nedelandse mode- en modegevoelige industrie een betaalbare bron van trendinformatie. Het Stijlinstituut is als nevenactiviteit ontstaan uit de Amsterdamse Studio Commandeur van trend `forecaster` Annemarie Commandeur.Commandeur heeft het Stijlinstituut opgezet als een flexibele en vrijblijvende netwerkorganisatie die niet-exclusieve trendinformatie aanbiedt. `Afhankelijk van het seizoen en de onderwerpen zullen er ook telkens andere trendspecialisten bij betrokken worden om over de nieuwe kleuren, materialen, vormgeving en stijl, en over gedrags- en mentaliteitsontwikkelingen te informeren. We profileren het als serviceplatform, een portal, waar trendinformatie in hapklare brokken verkrijgbaar is`, legt Commandeur uit. Daarnaast brengt het Stijlinstituut twee keer per jaar een stijlkrant uit met forecasts over megatrends, vormgevingstendensen en mode-updates. Ook worden themadagen en workshops georganiseerd. De trendinformatie is toegespitst op de Nederlandse markt, en wordt zowel in Nederland als in het buitenland aangeboden. Afhankelijk van de marktontwikkelingen wil Commandeur de portal van het Stijlinstituut gaan gebruiken om meer toegespitste en exclusieve informatie te verzorgen voor klanten.
Reacties 0