Informatie over voedselveiligheid bereikt consument niet altijd

Consumenten zijn wel degelijk geinteresseerd in voedselveiligheid, maar sommige consumentengroepen zijn heel moeilijk te bereiken. Dit blijkt uit een onderzoek van het Landbouw-Economisch Instituut (LEI). Volgens het onderzoek zijn consumenten in te delen in 5 groepen, die elk hun eigen informatie- en communicatie-eisen hebben.De eerste groep is die van de zware gebruikers. Deze groep gebruikt verschillende informatiebronnen voor vragen over voedselveiligheid. Vrouwen vormen de meerderheid in deze groep. Bijna de helft van de groepsleden draagt de zorg voor kinderen. De tweede groep zijn de zogenaamde formele-bronnengebruikers, die het liefst informatiebronnen van de overheid en andere instellingen gebruiken. Sociale-bronnengebruikers vormen de derde groep. Zij zijn geneigd de media te vermijden en gebruiken liever hun sociale netwerk. De vierde groep zijn de gemiddelde-bronnengebruikers. Deze groep heeft een gematigde behoefte aan informatie en heeft weinig vertrouwen in informatie die afkomstig is van de kant van voedingsindustrie. De kleinste groep wordt gevormd door die van niet-gebruikers. Deze mijden informatie, maar zijn wel bezorgd over de voedselveiligheid.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!