Vero Moda benut de winkelleegstand in Europa door een pop-up store te openen waar klanten online en offline kunnen winkelen. In de vestiging in de Deense stad Aarhus zal de gehele collectie beschikbaar zijn in de winkels, maar zal niet alles daadwerkelijk in de winkel hangen.
Klanten kunnen aan de hand van productfoto’s een keuze maken en vervolgens hun bestelling plaatsen met de computers in de winkel. Op de productfoto’s staan daarnaast QR-codes, waarmee consumenten met een smartphone product- en prijsinformatie kunnen opzoeken.
“Er staan heel veel winkelpanden leeg in Europa”, zegt Henrik Matthiesen retail directeur bij Vero Moda. “Wij denken dat pop-up winkels voor Vero Moda een geweldige manier zijn om gebruik te maken van die lege winkels. Een normale winkel heeft slechts ruimte voor een deel van de collectie, maar hier kunnen we klanten al onze ontwerpen laten zien.”
Vero Moda is van plan om in de toekomst meer pop-up winkels te openen, maar is niet van plan aan zijn huidige winkelbestand te sleutelen. “We zijn trots op onze bestaande winkels. De pop-up stores maken deel uit van multichannel retailing."
Vero Moda opent multichannel pop-up store
Gepubliceerd op 6 december 2011 om 00:00
Reacties 0