Fashionretailer Esprit gaat de komende jaren 280 miljoen euro investeren in de uitrol van een nieuw winkelconcept. Het concept wordt momenteel getest in de Ehrenstraße in Keulen, de eerste stad waar de keten zich in 1986 vestigde.
Esprit introduceerde drie maanden geleden zijn transformatieprogramma. De keten hoopt zo zijn winstgevendheid de komende vier jaar te versterken.
De komende drie jaar moeten alle winkels in een nieuw jasje zijn gestoken. Esprit wil zijn winkels eruit laten zien als een moderne, vrouwelijke en stedelijke loft. “De bedoeling is dat bezoekers het gevoel hebben alsof ze bij een vriend thuis op bezoek komen”, zegt Mike Ross, project manager bij Esprit. “Ons stond voor ogen een stedelijke, authentieke en relaxte sfeer te creëren.”
De nieuwe strategie wordt niet door iedereen binnen het modeconcern gedragen. Zo is financiële topman Chew Fook Aun vanwege de nieuwe koers opgestapt.
Lees ook: Topman Esprit stapt op
Esprit steekt winkels in nieuw jasje
Gepubliceerd op 6 december 2011 om 00:00
Reacties 0