De Zweedse fashionretailer H&M is hard op zoek naar nieuwe locaties in China, om zo aan de toenemende vraag in het land te voldoen. Nu de consumentenbestedingen in Europa en de Verenigde Staten afnemen, wil de keten meer inzetten op verkopen in China. Volgens ceo Karl-Johan Persson biedt China veel mogelijkheden, maar wordt de concurrentie steeds heftiger.
“Er is tegenwoordig veel toewijding voor nodig om in China te slagen”, aldus Persson. “De concurrentie neemt almaar toe, nu er zoveel spelers op de markt zijn. Over tien jaar zal dat alleen maar meer zijn.”
De keten denkt deze concurrentie voor te zijn door naar kleinere steden uit te breiden, terwijl andere retailers zich richten op steden als Shanghai en Beijing. De meeste buitenlandse fashionretailers hebben een relatief kleine aanwezigheid in China ten opzichte van hun thuisland. H&M deed in 2007 zijn intrede in het land en heeft er nu 64 vestigingen. Wereldwijd is de keten actief met 2410 vestigingen. Naast uitbreiden naar de kleinere steden van China, wil de retailer ook zijn bestaande vestigingen vergroten.
Lees ook: Forever 21 probeert het opnieuw in China
H&M mikt op China
Gepubliceerd op 7 december 2011 om 00:00
Reacties 0