Apple mag merknaam iPad niet gebruiken in China

Apple mag in China zijn iPad geen iPad meer noemen. De iPad-producent heeft in het land niet het alleenrecht op het handelsmerk van de tablet. Blijft Apple in het land de merknaam hanteren, dan strijkt het Taiwanese Proview Technologies, de maker van het tablet de Ipad, een boete van de Amerikaanse producent op van 1,6 miljard dollar.
Apple kocht in 2006 de merknaam van Proview voor ongeveer 41 duizend euro. Beide bedrijven liggen nu met elkaar in de clinch over de vraag of het gebruik van het handelsmerk in China onderdeel was van die overeenkomst.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!