Retailers moeten aan hun in-store mobiele experience werken, willen zij hun fysieke vestigingen draaiende houden. Dat zegt Ian Carrington, head of mobile bij Google. Winkels zouden een mobiele service aan moeten bieden, zodat consumenten bijvoorbeeld klantreviews kunnen bekijken en persoonlijke aanbiedingen krijgen. Op deze manier zorgen retailers ervoor dat zij online shoppers naar de winkel lokken.
Dit is volgens Carrington hard nodig omdat de offline verkopen in november met 1,6 procent zijn gedaald ten opzichte van vorig jaar, terwijl de totale verkopen met 0,7 procent toe zijn genomen. “Retailers moeten de in-store experience voor klanten magisch maken. Mobiel kan hieraan bijdragen door consumenten extra informatie, keuzes en een persoonlijke aanpak te bieden”, aldus Carrington.
Google kijkt nu naar opties om gebruikers de mogelijkheid te geven deze winkelinformatie aan hun mobiel te koppelen. Hiermee kunnen zij productinformatie opzoeken terwijl zij in de winkel shoppen. “We willen dat het niet uitmaakt op welk apparaat de consument de informatie opzoekt. Men zou ook in staat moeten zijn om een film te kijken, deze op pauze te zetten en vervolgens op een ander apparaat verder te kijken. Waarom zou dit in de retail niet ook kunnen?”
Retailers moeten in-store mobile experience verbeteren’
Gepubliceerd op 14 december 2011 om 00:00
Reacties 0