Overvolle winkelgebieden kunnen behoorlijk frustrerend zijn voor de consument die in een vlot tempo cadeau’s wil kopen. Het Amsterdamse reclamebureau They ontwikkelde daarom een app die shoppers waarschuwt voor drukke winkelstraten.
Aan de hand van zogenaamde ‘check ins’ via social media als Foursquare en Facebook meet de app of een straat ‘calm’, ‘not too busy’, ‘busy’ of ‘very busy’ is. Als een straat op zijn drukst is, dan ziet de gebruiker de melding ‘forget it’.
Boris Nihom van They legt uit: “Het percentage mensen dat aan ‘inchecken’ doet, is overal gelijk, dus hoe drukker de straat, hoe meer check ins. We zetten het aantal check ins van dat moment af tegen het gemiddelde, zodat we kunnen zeggen of een straat drukker of juist rustiger is dan normaal”.
De app, die verkrijgbaar is via www.avoidtheshoppingcrowds.nl, meet op dit moment alleen hoe druk het is in vier Amsterdamse buurten: Centrum, de Negen Straatjes, Zuid en de Arena.
App waarschuwt voor drukke winkelstraten
Gepubliceerd op 15 december 2011 om 00:00
Reacties 0