Watsons wil de komende vijf jaar tweeduizend vestigingen in China openen. De gezondheids- en beautyketen hoopt zo in het land zijn stempel op de persoonlijke verzorgingsbranche te vergroten.
“Eind 2016 hebben we drieduizend winkels in meer dan driehonderd steden”, kondigt Christian Nothhaft aan, ceo van Watsons China. De retailer maakte in 1989 zijn entree in China. In 2009 opereerde de keten er met vijfhonderd winkels, om vervolgens uit te groeien tot de grootste gezondheids- en beautyketen van het land.
“China is een veelbelovende markt. Watsons zal daarom snel blijven ontwikkelen”, aldus de ceo. “We investeren jaarlijks honderden miljoenen yuan in de opening van nieuwe vestigingen.” De keten gaat zich bij de expansie vooral richten op steden met een hoog aantal jongeren. Watsons mikt daarnaast op kleinere steden, terwijl de economische ontwikkeling daar een stuk trager verloopt. “We zijn al in 150 steden aanwezig, minder grote steden zijn economisch vaak stabiel en niet van minder groot belang bij onze aanwezigheid in China.”
Volgens Nothhaft kan Watsons zo snel uitbreiden dankzij een sterke basis, een flexibel businessmodel, kennis van de veranderende consumentenbehoeften en goede infrastructuur.
Watsons is onderdeel van de A.S. Watson Group, het concern achter onder meer de Kruidvat-formule. De onderneming heeft wereldwijd meer dan 9700 winkels in 33 markten.
Watsons vergroot aanwezigheid in China
Gepubliceerd op 19 december 2011 om 00:00
Reacties 0