Louis Vuitton klaagt Warner Bros aan

Het Franse modehuis Louis Vuitton heeft juridische stappen gezet tegen filmstudio Warner Bros. Volgens het merk promoot de komedie The Hangover II van de producent de handel in namaaktassen. Dat meldt Elsevier.

In één van de filmscènes wordt de imitatie Louis Vuitton-tas van acteur Zach Galifianakis bijna gestolen, waarop hij roept: “Pas op, dat is een Louis Vuitton”. Het modehuis is bang dat deze uitspraak een populaire slogan gaat worden en dat daardoor de handel in replica’s als normaal beschouwd zal worden. Tevens is het modelabel van mening dat de scene voor verwarring zorgt bij consumenten op de illegaliteit van nephandel.

Louis Vuitton eist een schadevergoeding van de film die 445 miljoen euro heeft opgebracht. Daarnaast wil het bedrijf dat de scène verwijderd wordt van de dvd. Ook is het bedrijf verwikkeld in een rechtszaak met het Chinees-Amerikaanse bedrijf Diophy dat volgens Louis Vuitton de desbetreffende namaak-tas heeft gemaakt. Het modehuis wil voorkomen dat de neptassen in de Verenigde Staten verkocht kunnen worden.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!