De Hornbach-groep heeft in 2011 een succesvol derde kwartaal gedraaid. Het concern boekte in driekwartjaar een omzetstijging van 6,6 procent tot 2.581,9 miljoen euro. Het bedrijfsresultaat groeide in dezelfde periode met 12,8 procent tot 191,2 miljoen euro. De keten heeft die groei vooral te danken aan de bouwmarkten en tuincentra in Duitsland, die met een like-for-like omzetstijging van zes procent voorblijven op de markt.
"Tot nu toe hebben de slechte berichten over de Europese staatsschuldencrisis blijkbaar nog geen invloed gehad op het consumentenvertrouwen van de Duitse huizenbouwers, doe-het-zelvers en tuin-liefhebbers”, aldus Albrecht Hornbach, directievoorzitter van Hornbach. “Integendeel, de woningbouw en renovatiemarkt functioneren hier goed.”
Door de positieve bedrijfsontwikkeling kon de keten zijn eigen vermogen verbeteren. Op 30 november was dit eigen vermogen 47,5 procent voor het deelconcern ‘bouwmarkt’ en 44,8 procent voor de totale Hornbach-groep.
Hornbach zet positieve trend voort
Gepubliceerd op 3 januari 2012 om 00:00
Reacties 0