Zuid-Amerika omarmt e-commerce

Het aantal online shoppers in Zuid-Amerika zal jaarlijks met zo’n twintig procent toenemen. Dat blijkt uit een enquete van het Duitse onderzoeksbureau yStats. Verwacht wordt dat de online omzet uit consumentenbestedingen tegen 2013 goed is voor dertig miljard dollar.

Vooral Braziliaanse consumenten weten hun weg naar webshops te vinden. Het lijkt logisch, aangezien het land ook een hoog aantal internetgebruikers kent. Het aantal online shoppers in Brazilië is de laatste jaren verdubbeld. Een kwart van de online consumenten heeft in het eerste half jaar van 2011 meer dan tien online aankopen gedaan.

Ook in Mexico en Argentinië wordt veel online gewinkeld. Colombia kent een hoog aantal internetgebruikers, maar de e-commerce laat volgens het onderzoek nog te wensen over. Slechts vijf procent van de internetgebruikers in het land deed in 2010 online een aankoop.

Mercado Livre was in september 2011 één van de meest succesvolle online retailers in het werelddeel. Volgens de enquête waren kortingssites vorig jaar ook in Zuid-Amerika een succes. Niet alleen Groupon, maar ook Groupalio, Peixe Urabno en Clickon werden veelvuldig bezocht.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!