AH start met individuele kortingen

Consumenten met een bonuskaart van Albert Heijn krijgen vanaf dit voorjaar persoonlijke kortingen en acties van de supermarktketen. Albert Heijn gebruikt de bonuskaartgegevens om klanten extra korting te geven op producten die zij vaak kopen of die nuttig voor hen kunnen zijn. Vandaag zullen één miljoen klanten geïntroduceerd worden met het nieuwe concept. Het plan is het voordeelprogramma in de toekomst aan zeven miljoen klanten aan te bieden.

Albert Heijn deed vorig jaar een succesvolle proef onder driehonderdduizend huishoudens. “Klanten waren erg tevreden over de geselecteerde aanbiedingen. Dertig procent verliet de winkel bovendien met een voller boodschappenkarretje. We bedienen de klant beter en realiseren tegelijkertijd een omzetstijging”, aldus Casper Meijer, directeur merchandising van Albert Heijn.

Het supermarktconcern verwacht geen problemen rondom privacyschending. “We gaan zeer zorgvuldig met de bonuskaartgegevens om, maar als een klant geen persoonlijke acties wil, kan hij een anonieme bonuskaart aanvragen”, zegt Meijer.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!