Vrouwen boven 40 zijn interessant voor huidverzorgingsproducenten

Steeds meer producenten van gezichtscremes ontdekken de vrouw van boven de 40 als doelgroep. Zij komen met anti-verouderingsproducten die vooral het gezicht langer jong moeten houden. Onlangs herintroduceerde Unilever Pond als merk voor sexy vrouwen met zelfvertrouwen en allure van boven de 40. De relaunch van Pond wordt ondersteund met een reclamecampagne van 50 miljoen dollar. L`Oreal gaf aan reclame voor anti-verouderingsproducten in 2004 302 miljoen dollar uit, Olaz 271 miljoen en Neutrogena 153 miljoen.De VS tellen 40 miljoen vrouwen die tussen 1946 en 1964 geboren zijn. Het is bovendien de snelst groeiende demografische groep en een groep die bereid is te betalen voor relevante producten. Pond is dan ook niet het enige merk dat zich specifiek richt op de wat oudere vrouw. In september introduceert CoverGirl in samenwerking met Oil of Olaz de lijn Advanced Radiance anti-verouderingsmake-up. Gap lanceerde in april 2005 een retailconcept dat zich richt op vrouwelijke babyboomers. Volgens Gap is deze groep goed voor 39% van alle bestedingen aan dameskleding.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!