Sears gaat het tij keren door haar winkels met technologie te verbeteren. De Amerikaanse warenhuisketen maakte eerder bekend 120 vestigingen te sluiten om de teruggang in de verkopen te compenseren.
Lou D’Ambrosio, ceo bij Sears wil de verkopen een impuls geven door op een creatieve manier technologie aan de winkels toe te voegen. De topman heeft managers opgedragen alles te weten te komen over het kooppatroon en de favoriete producten van consumenten. “Eerst moeten we weten wat onze consumenten willen kopen en hoe ze dat het liefst doen”, aldus D’Ambrosio. “Daarna kunnen we bepalen hoe we dat kunnen aanbieden.”
Technici van Sears zouden volgens d’Ambrosio elk jaar zeventien miljoen bezoekjes brengen aan de huizen van consumenten om met hen te communiceren. Daarnaast hebben verkopers meer dan vijfduizend iPads en elfduizend iPods gekregen om de voorraad en bestellingen in de gaten te houden. “Natuurlijk willen we winkels die er goed uit zien”, aldus de ceo. “Maar we willen consumenten vooral gemak bieden door middel van technologie. Boekenketen Bookers had hele mooie toiletten in zijn winkels, maar sloeg de plank mis omdat ze niets deden met de e-book revolutie.”
Sears mikt op in-store technologie
Gepubliceerd op 4 januari 2012 om 00:00
Reacties 0