‘Nederlandse winkels lopen achter’

Nederlandse retailers kunnen nog veel leren van nieuwe buitenlandse winkelconcepten. Dat zei Frank Quix, onderzoeker bij Q&A Research en Consultancy en parttime docent aan de Universiteit van Amsterdam, in gesprek met Radio 1. Quix reist geregeld de wereld over om te kijken hoe winkels in het buitenland innoveren.

“Nederland loopt een beetje achter. We wachten eerst af hoe iets nieuws gaat in het buitenland voordat we het hier zelf doen”, aldus Quix. “In Hong Kong zag ik bijvoorbeeld een touch screen waar je in kan tikken welk product je zoekt. Vervolgens vertelt een mevrouw op het beeldscherm precies waar je het product kunt vinden. Heel mooi, zeker als je het vergelijkt met de kartonnen borden die klanten in sommige Nederlandse winkels de weg wijzen.”

Ook de mogelijkheid om producten in de winkel online te bestellen mist Quix bij Nederlandse retailers. “Neem een winkel als de HEMA, die onmogelijk alles in de winkel kan hebben liggen. Als je ervoor zorgt dat alles via HEMA.nl verkrijgbaar is, werkt dat echt in je voordeel”, aldus Quix. "

Klik hier om het interview met Frank Quix terug te luisteren.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!