Bol.com zag in 2011 de omzet met achttien procent groeien. Daarmee groeide de winkel in 2011 met 58 miljoen euro naar 376 miljoen euro, aldus bol.com in een persbericht.
De groei van bol.com in 2011 is veel harder gegaan dan het marktgemiddelde, dat in 2011 bleef stokken op zo’n tien procent.
Volgens schattingen van bol.com is de helft van alle Nederlanders die in 2011 een artikel online kochten, klant bij de webwinkelgigant. “Bol.com heeft in 2011 meer dan ooit geïnvesteerd in verbeteringen en uitbreidingen en dat zien we duidelijk terug in de groei”, meldt directeur Daniel Ropers. “Steeds meer consumenten kiezen voor bol.com en bestaande klanten komen steeds vaker in onze winkels.”
Het steeds grotere aanbod van bol.com speelt daarbij een belangrijke rol, meldt Ropers. “Onze winkel voor huishoudelijke apparaten is onze meest succesvolle winkelopening ooit. De consument is klaar om ook dit soort producten online te kopen én dat bol.com met zijn brede assortiment, snelle levering en lage prijzen duidelijk in een behoefte voorziet.”
Een andere succesvolle uitbreiding was de lancering van bol.com Plaza, waarmee het ook het assortiment van twaalf partners aanbiedt ( waaronder Megapool en Centralpoint.nl). Ropers: “We merken dat in sommige categorieën nu al een kwart van onze klanten kiest voor een product van een partnerwinkel. We zullen dit jaar versneld een groot aantal nieuwe partners in onze winkels opnemen.”
Lees ook: Bol.com zet platform open voor buitenwereld
Recordomzet voor bol.com
Gepubliceerd op 18 januari 2012 om 00:00
Reacties 0