Digitale content in fysieke winkels verhoogt de afzet. Dat concludeert Cisco naar aanleiding van onderzoek onder Amerikaanse consumenten. De keten voegde onder meer instore kiosks en tablets aan haar winkels toe. Ook werden er apps gecreëerd die consumenten konden gebruiken wanneer zij inkopen deden. Volgens Cisco creëren retailers met een combinatie van de virtuele en de echte wereld ‘een nieuwe manier van shoppen’.
Bijna twintig procent van de Amerikaanse ondervraagden gaf aan een aankoop te willen doen nadat zij inspiratie hadden gekregen van digitale content. Dertig procent voelt zich verleid tot een aankoop als ze een online video hebben gezien van het product. Meer dan de helft van de ondervraagden ziet het zitten om gebruik te maken van een in-store kiosk om aan informatie te komen. Daarnaast geeft veertig procent aan zijn mobiele telefoon te gebruiken voor in-store informatie. 35 procent gebruikt hiervoor liever een tablet.
‘Instore technologie stimuleert aankopen’
Gepubliceerd op 18 januari 2012 om 00:00
Reacties 0