Action zint op meer winkels

Koopjeswinkelketen Action wil versneld groeien, zowel binnen als buiten de landsgrenzen. “Er kwamen altijd 25 winkels per jaar bij, maar dat tempo wordt opgeschroefd”, vertelt Ronald van der Mark, de nieuwe topman van het bedrijf. Hij wilde niet prijsgeven met hoeveel vestigingen de formule precies gaat groeien en binnen welk tijdsbestek dat zal gebeuren.

De keten liet wel weten meer vestigingen te openen in grote steden, evenals in het buitenland. Hij denkt daarbij aan landen als Duitsland, België, Groot-Brittannië, Polen en Frankrijk. Ook zal er een nieuw distributiecentrum worden geopend. “Naast uitbreiding willen we het bedrijf finetunen. Iedere winkel heeft nu een andere inrichting en ook de communicatie in de winkel kan beter”, aldus Van der Mark. “Het bedrijf wordt gemanaged alsof het maar een paar winkeltjes zijn, maar nu is er een andere aanpak nodig”, vertelt de topman.

Het bedrijf werd vorig jaar gekocht door investeringsbedrijf 3i. De keten heeft in minder dan tien jaar 269 winkels weten te openen. Met achtduizend werknemers is Action goed voor een omzet van circa 600 miljoen euro. “Het geheim van de formule zit in een goede neus voor wat klanten willen en voor de rest geen poespas”, aldus Van der Mark.

Zo struint Action niet zelf het Verre Oosten af voor goede deals, maar koopt de keten massaal en goedkoop in van Nederlandse groothandels. Het assortiment verandert werkelijks. Van der Mark: “Het businessmodel is zo simpel dat je je afvraagt niet meer mensen daarop zijn gekomen. Veel organisaties maken dingen complexer dan moet.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!