Supermarkten hebben consumenten in 2011 om de oren geslagen met folderacties. Het aantal folderacties steeg met drie procent naar een recordaantal van 110 duizend, zo blijkt uit een analyse van sales promotiebureau PCN Data.
Klanten ontvingen vooral volumekorting in de supermarkten, zoals een tweede product voor de halve prijs. “Je ziet de afgelopen jaren een sterke focus op het geven van korting bij de aankoop van grotere hoeveelheden”, aldus Ruben Boas, directeur van PCNData. “Behalve het tweede product voor de halve prijs komen ook steeds vaker aanbiedingen voor waarbij de klant drie producten koopt en er slechts twee afrekent. Dit doen de supermarkten om het aankoopvolume te stimuleren', signaleert Ruben Boas, directeur van PCNData.
Supers zetten ook vaak klantenkaarten in bij de acties. Het aantal aanbiedingen waarbij de consument zijn persoonlijke kaart moest tonen om van het voordeel te kunnen profiteren, steeg in 2011 ten opzichte van een jaar eerder in bijna alle productcategorieën. Vooral in de categorie non food verdubbelde het aantal aanbiedingen met de klantenkaart.
Folderacties supers bereiken recordhoogte
Gepubliceerd op 23 januari 2012 om 00:00
Reacties 0