Miljoenenderving webshops door storing ING

Webwinkeliers hebben genoeg van de storingen in het internetbankiersysteem van ING. Klanten van ING konden voor de vierde keer deze week geen gebruikmaken van iDEAL, mijnING en de ING-app voor mobiel betalen, en dat leidde voor webwinkeliers tot een inkomstenderving die oploopt tot enkele miljoen euro's

Voor Thuiswinkel.org, branchevereniging van webwinkeliers, is de maat vol. “Het schaadt winkeliers. Die lopen enkele miljoenen euro’s mis gedurende elke dag dat de systemen van ING niet bereikbaar zijn en die schade kan niet verhaald worden op de bank”, aldus Wijnand Jongen, directeur van Thuiswinkel.org. “Dat er onderhoud gepleegd wordt tussen elf uur ’s avonds en zeven uur ’s ochtends is prima, maar overdag moet het gewoon werken”, is Jongen van mening.

ING is niet de eerste bank die problemen ondervindt met internetbankieren: vorig jaar kampten ook Rabobank en ABN Amro met soortgelijke problemen. Sinds maandagavond kunnen klanten mondjesmaat weer inloggen op de servers van ING. “Hier is alleen een oprecht excuus aan onze klanten op zijn plaats”, aldus een woordvoerder van ING.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!