Target wil dat fabrikanten en leveranciers producten in omloop brengen die alleen in de fysieke winkels verkrijgbaar zijn. De Amerikaanse winkelketen heeft genoeg van het zogenaamde ‘showrooming’: klanten die komen kijken, maar de producten niet in de winkel kopen.
“Wat we niet willen is dat webwinkels onze fysieke filialen gebruiken als showroom voor hun producten, terwijl ze zelf weinig investeren”, zeggen ceo Gregg Steinhafel en verkoopdirecteur Kathee Tesija.
Retailexperts begrijpen de oproep. “Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat Best Buy en Walmart dit niet al hebben aangegeven. Als fysieke retailers hun inkoopkracht nu niet inzetten, dan brokkelt de sterke positie af die ze nu nog hebben”, aldus ‘retail doctor’ Bob Phibbs.
Target heeft moeite met het uitrollen van zijn online winkels. De op één na grootste winkelketen van Amerika staat op de tweëentwintigste plaats op de lijst met Amerika’s grootste online verkopers van InternetRetailer.
Target is 'showrooming' beu
Gepubliceerd op 2 februari 2012 om 00:00
Reacties 0