Het voorkomen van online fraude is voor zowel grote als kleine online shops een forse en groeiende kostenpost. Dat blijkt uit een rapport van CyberSource over de impact van betalingsfraude voor online retailers. Gemiddeld lopen webwinkeliers een procent van de totale omzet mis door fraude.
Uit het Amerikaanse onderzoek blijkt dat het accepteren van buitenlandse bestellingen risicovoller is dan het accepteren van binnenlandse bestellingen. Het fraudepercentage bij buitenlandse orders ligt drie keer zo hoog als bij bestellingen die vanuit het eigen land worden geplaatst. Doordat validatietools niet altijd beschikbaar zijn en doordat adres- en telefoongegevens, kredietcontroles en openbare registers per land verschillen, is het screenen van fraude bij internationale bestellingen vaak moeilijker.
CyberSource schat het totale inkomstenverlies binnen de e-commerce markt in Noord-Amerika op circa 3,4 miljard dollar. Dat is een stijging van 700 miljoen dollar ten opzichte van 2010.
'Webshops verliezen flink door fraude'
Gepubliceerd op 6 februari 2012 om 00:00
Reacties 0