China veelbelovend voor moderetailers
Gepubliceerd op 8 februari 2012 om 00:00
Op de HKTDC Hongkong Fashion Week stonden Chinese consumenten in de rij voor kleding van Hermès, Chanel en Louis Vuitton. Ook in de lagere segmenten groeide het aantal kledingketens in China. Zo openden Gap en Forever 21 hun deuren onlangs in Hongkong. “Nu de economische crisis de wereld in zijn greep houdt, wordt China gezien als redder in nood”, aldus Vincent Fang, directeur HKTDC Hongkong Fashion Week.
Consultancybureau A.T. Kearney bestempelde China onlangs tot meest aantrekkelijke expansiemarkt voor retailers, gevolgd door de Verenigde Arabische Emiraten, Koeweit en Rusland. Volgens de Boston Consulting Group zal de omzet van de modemarkt de komende tien jaar verdubbelen naar meer dan 204 miljard dollar.
Niet alleen de consumptiedrift, maar ook de investeringsbereidheid is een interessant aspect van de Chinese markt. Het Italiaanse schoenenmerk Alberto Moretti zocht in Hongkong naar retailklanten. De gelijknamige eigenaar schreef daar amper losse orders, maar trof wel veel partijen aan die winkels wilden openen voor zijn werk. “Dit komt omdat Chinezen bij voorkeur zaken doen met Chinezen. De eerste Moretti-winkel in Hongkong opent in juli zijn deuren.
Reacties 0