Vrouwen winkelen minder door recessie

Vrouwen shopten in 2011 minder en gaven minder uit aan spontane aankopen. Dit blijkt uit een enquête in opdracht van de Huishoudbeurs onder 1168 vrouwen.

Veel vrouwen moesten bezuinigen op hun winkelgedrag: voor een derde van de ondervraagden was dit de grootste bezuinigingspost. Ook ging dertig procent van de vrouwen minder vaak uit eten of naar een café.

Sinds de crisis heeft tien procent van de ondervraagde vrouwen ruzie met haar partner over geld. Zeventien procent is vaker neerslachtig, maar het merendeel van de Huishoudbeursbezoeksters denkt wel dat de economische situatie binnen een paar jaar zal verbeteren.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!