‘Onveilge webwinkels harder aanpakken'

Webwinkels die onzorgvuldig omgaan met persoonsgegevens op hun website, zouden strenger aangepakt moeten worden. Bedrijven zijn wettelijk verplicht om verzamelde persoonsgegevens goed te beschermen, maar toezichthouder College Bescherming Persoonsgegevens (CBP) is niet bevoegd boetes op te leggen bij overtreding.

“Omdat we geen directe boetes op kunnen leggen, ervaren bedrijven weinig druk om hun websites beter te beveiligen. Nieuwe wetgeving is noodzakelijk. Hoe sneller hoe beter”, aldus een woordvoerder van het CBP.

Onlangs kwamen verschillende ondernemingen in het nieuws nadat hun websites gehackt waren. Na het kraken van de database van marketingbureau Creation Point, lagen persoonsgegevens van ruim zestigduizend websitebezoekers van bierbrouwer Bavaria op straat. Vorige week werden vijfhonderd klanten van Babydump.nl slachtoffer van eenzelfde incident. Ook KPN had verleden week te maken met een grootschalige hack, waarop de e-mail van twee miljoen KPN-klanten afgesloten werd.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!