Schoenenretailer vanHaren heeft het afgelopen jaar een omzetgroei geboekt van 7,9 procent. De keten wist ruim 5,74 miljoen paar schoenen te verkopen en boekte daarmee een omzet van 123,4 miljoen euro.
"Hogere energieprijzen, de eurocrisis en ongunstige weersomstandigheden vormden in 2011 echte uitdagingen. Die hebben we echter zeer goed bedwongen", zegt van Krein Bons, directeur van vanHaren, over de cijfers. De formule opende in 2011 vijf nieuwe filialen, waardoor de teller op 136 komt te staan. "De investering in het filiaalnetwerk blijft ook in 2012 een belangrijke pijler voor onze groeikoers", aldus Bons.
Voor 2012 staan er vestigingen in Almere Buiten, Amersfoort en Beverwijk op de planning. . "Net als in de afgelopen jaren is het echter goed mogelijk dat we daar in de loop van het jaar nog een of twee locaties aan toevoegen. Dat wordt op korte termijn beslist", legt Bons uit. Naast de nieuwe filialen worden veertien winkels verbouwd en gemoderniseerd.
De huisstijl van vanHaren gaat op de schop. Het blauw-oranje logo maakt plaats voor een nieuwe look en een nieuw logo. "Het nieuwe beeldmerk is duidelijk gebaseerd op het vorige. De sterke oranje kleur blijft behouden en past bij het van oorsprong Nederlandse bedrijf. Tegelijkertijd laat het nieuwe logo lifestyle en fashion sterker naar voren komen, spreekt de vrouwelijke doelgroep nog duidelijker aan en komt internationaler over", aldus Krein Bons.
Meer omzet voor vanHaren
Gepubliceerd op 15 februari 2012 om 00:00
Reacties 0