'Groupon misleidt klanten'

Kortingswebsite Groupon heeft winkels en restaurants in Nederland een ander publiek voorgespiegeld dan dat daadwerkelijk de website bezocht. De Reclame Code Commissie adviseert Groupon zijn campagnes te veranderen.

Groupon maakte klanten wijs dat de website vooral werd bezocht door een ‘jong, gretig publiek’, terwijl de bezoekers in werkelijkheid vooral koopjesbeluste vrouwen van middelbare leeftijd zijn. Omdat ondernemingen helemaal niet het voorgespiegelde publiek krijgen, is er sprake van een wanprestatie van Groupon, zegt marketingdeskundige Max Kohnstamm. Als de zaak voor de rechter komt, zou dat tot een schadevergoeding moeten leiden, denkt Kohnstamm.

Groupon heeft flinke kritiek te verduren over zijn model. Zo blijkt bijvoorbeeld uit onderzoek van marktonderzoeker The Choice dat 88 procent van de Nederlandse consumenten die met een kortingsbon bij een restaurant aten, niet terug te keren. “Per saldo verliest de adverterende ondernemer dus met de Groupondeals”, aldus Kohnstamm.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!