Winkelketens lopen omzet mis omdat zij hun on- en offline verkoopkanalen niet voldoende combineren. Dit concludeert adviesbureau PricewaterhouseCoopers (PwC) naar aanleiding van het internationale onderzoek ‘Customers take control’.
Consumenten blijken in de verschillende fases van het koopproces van verkoopkanaal te wisselen. Winkeliers zien hun online en offline verkoopkanalen echter nog als op zichzelf staande operaties en hebben weinig zicht op de voorkeuren van consumenten, stellen de onderzoekers.
PwC adviseert ondernemers hun fysieke winkels in te zetten als verlengstuk van hun webwinkel. Fysieke winkels krijgen op die manier de vorm van een showroom waar klanten hun via internet bestelde producten kunnen afhalen. “Winkels hebben daardoor minder voorraad nodig, waardoor ze efficiënter en winstgevender worden”, aldus Dennis van Ameijden, voorzitter van de Retail & Consumer groep bij PwC.
'Retail combineert on- en offline te weinig'
Gepubliceerd op 20 februari 2012 om 00:00
Reacties 0