Groupon test VIP-service

Kortingswebsite Groupon is in een aantal Amerikaanse steden aan het experimenteren met een VIP-service. Dat schrijft Twinkle Magazine online. De nieuwe service biedt leden voor dertig dollar per jaar vroegtijdig toegang tot deals, de mogelijkheid om aanbiedingen uit het verleden aan te schaffen en ‘anytime refunds’.

Met de VIP-service ontvangt Groupon niet alleen dertig dollar extra per jaar van een abonnee, maar wordt tevens de loyaliteit van de consument aan de site gestimuleerd, wat uiteindelijk kan zorgen voor meer omzet. Het vasthouden van groei is voor het beursgenoteerde bedrijf van groot belang, gezien de flinke concurrentie van andere groepskortingsites.

Op de blog Econsultancy.com wordt de VIP-service van Groupon ‘halfbakken’ genoemd. “Steeds meer bedrijven worden sceptisch over diensten als Groupon, Zij vragen zich af hoe verstandig het is om hoge kortingen te geven om klanten te krijgen, van wie velen na de actie nooit meer terugkeren”, aldus blogger Patricio Robles. Wanneer bedrijven zich tegen Groupon keren ligt het volgens Robles niet aan consumenten, maar aan het bedrijf zelf. “Groupon kan zich beter richten op het belonen van abonnees die op zoek zijn naar een langetermijnrelatie.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!