Supermarktketen Woolworths treedt in de voetsporen van Tesco met de introductie van een virtuele supermarkt. Een muur met afbeeldingen van supermarktproducten moet voorbijgangers verleiden tot het doen van aankopen. Klanten scannen met de Woolworths App op hun smartphone de barcodes op de muur, waarna ze hun aankopen direct betalen en laten bezorgen.
De muur is te vinden in Town Hall Station in het Australische Sydney. “Op de muur staan meer dan honderdtwintig van de meest ‘populaire producten’ van Woolworth”, vertelt Tjeerd Jegen, directeur supermarkten van Woolworths.
Eerder presenteerde supermarktketen Tesco in Zuid-Korea een soortgelijke boodschappenmuur. In Nederland was het initiatief voor het eerst te zien bij speelgoedwinkelketen Bart Smit, die rond 5 december billboards op stations plaatste waar consumenten direct Sinterklaasaankopen konden doen.
Woolworths introduceert virtuele supermarkt
Gepubliceerd op 23 februari 2012 om 00:00
Reacties 0