Amerikaanse consumenten die online winkelen zijn over het algemeen tevreden. De tevredenheid van Amerikanen over de producten en service van online retailers steeg in 2012 met één procent tot 81 procent. Dit blijkt uit het jaarlijkse e-commerce rapport van The American Customer Satisfaction Index.
Fysieke retailers werden iets minder goed beoordeeld dan online retailers. Zowel supermarkten als discount- en department stores kregen een gemiddelde score van 76 procent. Speciaalzaken als Costco en Staples behaalden gemiddeld 79 procent. “De verwachtingen voor e-commercebedrijven blijven stijgen, terwijl consumenten in fysieke winkels geen betere service verwachten”, stelt Larry Freed, auteur van het rapport.
Amazon scoorde met 86 procent het hoogst, hoewel de tevredenheid ten opzichte van 2011 een procent daalde. “Amazon is de gouden standaard voor e-commerce”, aldus Sucharita Mulpuru, analist bij Forrester Research.
In de survey werden 225 bedrijven uit 47 industrieën onder de loep gelegd.
‘Amerikaanse online shopper tevreden’
Gepubliceerd op 23 februari 2012 om 00:00
Reacties 0