Zuivelfabrikant FrieslandCampina gaat de 21 grote merken vanuit één organisatie aansturen. De huidige divisiestructuur met zes afzonderlijke bedrijven is daarmee verleden tijd en maakt plaats voor verkoopteams die exclusief werken voor Albert Heijn, Superunie en Bijeen. Dat zegt sales director Jacco Potkamp in een interview met Distrifood.
"In het vervolg gaan we met één gezicht en één geïntegreerde aanpak naar de retailer. Iedere klant heeft vanaf nu een aanspreekpunt voor alle zaken die FrieslandCampina regelt", aldus Potkamp. De integratie van de verkooporganisaties moet uiterlijk 1 januari 2013 volledig zijn doorgevoerd.
"De nieuwe aanpak stelt ons in staat de klant meer individuele aandacht te geven en diepgaande kennis op te bouwen van de diverse supermarktformules waar we mee samenwerken. We kunnen hem daardoor niet alleen beter adviseren, maar tegelijkertijd beter inspelen op zijn specifieke behoeften", aldus Potkamp.
Campina werd onlangs voor de tiende keer op rij uitgeroepen als grootste A-merk in Nederland. Ook stonden zeven andere merken van de retailer, waaronder Milner, Mona, Chocomel en Appelsientje, in de Merken Top 100 Supermarkten die marktonderzoeksbureau SymphonyIRI Group en Foodmagazine jaarlijks publiceren.
FrieslandCampina voegt merken samen in een organisatie
Gepubliceerd op 5 maart 2012 om 00:00
Reacties 0