Retail ontwikkelt zelf mobiele betaaltechnologie

Zo’n 25 Amerikaanse retailers, waaronder Target en Walmart, ontwikkelen een eigen systeem voor mobiel betalen. De retailers gaan daarmee rechtstreeks de concurrentie aan met onder meer banken, creditcardaanbieders en technologiebedrijven als Visa en Google.

Het systeem zou niet alleen betalingen verrichten met ‘near field communication’ (NFC), maar ook persoonlijke aanbiedingen geven aan het winkelend publiek, meldt The Wall Street Journal.

Retailers ontwikkelen het eigen mobiele betalingssysteem omdat ze niet gedwongen willen worden tot de aanschaf van hard- en software. Met het systeem hopen de retailers bovendien de consumentenprivacy beter te waarborgen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!