Bodyfashionketen Livera staat sinds 1 maart onder leiding van de nieuwe algemeen directeur Ruud Jacobse. Hij was voor deze aanstelling commercieel manager binnen het bedrijf. Jacobse wil de formule de komende jaren uitbreiden met veertig vestigingen.
De franchiseformule ging recent over in een hard franchiseformule. Volgens de algemeen directeur een kans in roerige tijden. De consument krijgt een nog duidelijker winkelbeeld te zien en franchisenemers profiteren van het grotere inkoopvolume en de toegenomen marketingkracht. "Om hier het maximale uit te halen moeten we terug naar de basics van retail, aangevuld met de nieuwe manier van winkelieren", meent Jacobse.
De Livera merkbekendheid en consumentenvoorkeur moeten nog sterker verankerd worden, meent Jacobse. De marketingcommunicatie gaat dan ook op de schop, ‘marketing moet anders’, volgens de directeur. In combinatie met centrale inkoop moet zo een duidelijker beeld voor de consument neergezet worden waarbij vooral het grote aanbod A-merken herkenbaar aanwezig is. Voorts komt er een Livera-opleiding, waarin vooral wordt gefocust op servicegraad, deskundigheid en verkooptechnieken.
Livera wil uitbreiden met veertig winkels
Gepubliceerd op 16 maart 2012 om 00:00
Reacties 0