Marktplaats vernieuwt platform met gebruikers

Marktplaats wil zijn de functionaliteit en het design van haar site verbeteren. Bedoeling is dat gebruikers door de vernieuwing eenvoudiger en sneller kunnen handelen op het platform.

Marktplaats vernieuwt de site in nauwe samenwerking met 140 gebruikers. Zij hebben Marktplaats gedurende drie maanden voorzien van feedback over de huidige versie. Zij zijn ook de eersten die gebruikmaken van het vernieuwde platform dat inmiddels als testversie is gestart. “Fundamenteel verandert er niets”, Olivier van Duijn, directeur Marktplaats. "Wel willen we het gebruikers makkelijker maken om te zoeken en te vergelijken, bijvoorbeeld als het gaat om de keuze tussen nieuwe en gebruikte producten. Ook wordt het eenvoudiger en sneller om een advertentie te plaatsen. Marktplaats maakt hiervoor onder meer het kiezen tussen de verschillende rubrieken simpeler en overzichtelijker. Verder kunnen foto’s sneller worden geplaatst en door de bezoeker worden vergroot om het product beter te kunnen beoordelen.”

De komende weken nodigt Marktplaats 50 duizend bezoekers uit het vernieuwde platform te gebruiken. In de loop van de zomer wordt het vernieuwde Marktplaats toegankelijk voor iedereen. Gedurende de testperiode kunnen gebruikers met vragen en feedback terecht op een forum. De informatie die hieruit voortkomt neemt het handelsplatform mee in het verdere ontwikkelproces. “Met onze vernieuwde site zijn we in staat sneller in te spelen op veranderingen”, aldus Van Duijn. “Hiermee komen we bijvoorbeeld ook beter tegemoet aan de groeiende behoefte ons platform mobiel te gebruiken.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!