MCD wijzigt winkelformule opnieuw
Gepubliceerd op 4 juli 2005 om 00:00
In november 2003, aan het begin van de prijzenoorlog, opende Boon de eerste winkels van de nieuwe MCD-formule. Zo`n anderhalf jaar verder wordt die formule opnieuw aangepast. Boon wil het liefst het prijsimago van MCD aanpassen en uit de prijzenoorlog geraken. Deze situatie lijkt sterk op die van anderhalf jaar geleden. Toen besloten de gebroeders Boon ook al om het prijsimago van MCD te veranderen. Ondanks het aantrekkelijke prijspeil had de winkelformule geen gunstig prijsimago. Die nieuwe formule lijkt te werken: de omzet steeg met 9,9%. Boon is zich er wel van bewust dat een heropening altijd zorgt voor een licht hogere omzet.De MCD-formule wordt nu opnieuw gewijzigd. Boon wil vooral meer plussen toevoegen. Er worden nieuwe elementen toegevoegd aan de service en het aanbod. De lage prijzen blijven natuurlijk gehandhaafd. Een van de nieuwe service-elementen is het inbouwen van verschillende informatiezuilen in de winkels, waardoor klanten informatie kunnen aanvragen bij de bedrijfsleider. Op productniveau komt er onder andere meer aandacht voor het eigen broodmerk Boonacker en worden er speciale segmenten ingericht voor vlees en vleeswaren.
Reacties 0