Retailers zoeken naar oplossingen om prijsvergelijkende consumenten aan te sporen in de winkel tot aankopen over te gaan. Dat schrijft Twinkle Magazine online. Prijsbewuste consumenten zijn, gewapend met smartphones, geneigd over te lopen wanneer ergens anders een betere deal verkrijgbaar is.
Uit een recent onderzoek van ClickIQ blijkt dat bijna de helft van de Amerikaanse shoppers in de afgelopen zes maanden productresearch heeft gedaan in een winkel, waarna zij het product online hebben gekocht. Shoppers zijn wel eerder geneigd om naar de website of applicatie van de winkel te gaan waarin zij zich bevinden, dan naar het online kanaal van een concurrent. Prijsconsistentie binnen de eigen kanalen blijkt voor retailers dus van groot belang.
Om de ‘wispelturige window-shoppers’ tegen te gaan wordt door steeds meer retailers een betere klantenservice aangeboden. Goed geïnformeerde verkoopmedewerkers moeten klanten het gevoel geven dat zij het beste in de winkel hun aankoop kunnen doen. Warenhuis Nordstrom probeert klanten te binden met het aanbieden van extraatjes en voordelen, zoals gratis verzending bij in-store aankopen. Winkelketen Target onderzoekt daarentegen of het bieden van meer producten die exclusief zijn vervaardigd voor fysieke winkels, het prijzenvergelijken bemoeilijkt.
Retail zoekt oplossing tegen window-shopper
Gepubliceerd op 2 april 2012 om 00:00
Reacties 0